Všeobecné obchodní podmínky
JRM ELECTRONICS, s.r.o.
Základní informace o společnosti
IČO: 179 64 806
Sídlo: Chudenická 1059/30, 102 00 Praha
Zápis: Obchodní rejstřík vedený Městským soudem v Praze, sp. zn. C 379402/MSPH
1. Úvodní a výkladová ustanovení
1.1 Poskytovatel služeb
JRM ELECTRONICS, s.r.o., IČO: 179 64 806, se sídlem Chudenická 1059/30, 102 00 Praha, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, sp. zn. C 379402/MSPH (dále jen "Společnost" nebo "JRM ELECTRONICS"), poskytuje úklidové služby. Další informace o Společnosti jsou uvedeny na webové stránce [doplnit URL].
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen "VOP") upravují vztahy mezi smluvními stranami při poskytování služeb v rámci podnikatelské činnosti Společnosti.
1.2 Definice pojmů
Pro účely těchto VOP se rozumí:
- Služby – služby nabízené JRM ELECTRONICS, zejména pravidelné i jednorázové úklidy domácností, úklidy nebytových prostor, specializované úklidy a související činnosti
- Předmět úklidu – konkrétní bytový či nebytový prostor, případně věc
- Poskytovatel Služeb – Společnost
- Klient – fyzická nebo právnická osoba, které jsou Služby poskytovány; není-li Klient plně svéprávný/zletilý, jedná jeho zákonný zástupce
- Spotřebitel – fyzická osoba, která při jednání s JRM ELECTRONICS nejedná v rámci své podnikatelské činnosti
- Smlouva o poskytování služeb – smlouva mezi Klientem a Společností
- VOP – tyto obchodní podmínky v aktuálním znění, nedílná součást Smlouvy
- Úklid – konkrétní Služba pro Klienta v určeném místě, čase a rozsahu za sjednanou Cenu
- Internetové stránky – web JRM ELECTRONICS na [doplnit URL]
- Cena Služeb / Cena – cena, za kterou JRM ELECTRONICS nabízí Služby; právnickým osobám je účtováno DPH dle zákona
- Ceník – informace o orientačních cenách Služeb na Internetových stránkách (sekce "Ceník")
- Cena Úklidu – konkrétní cena sdělená Klientovi v rámci objednávky před zahájením Úklidu
- Pracovník – osoba podílející se na poskytování Služeb pro Společnost
- Vícepráce – odpracované hodiny/služby nad rámec dohodnutého rozsahu Úklidu
- Časové rozmezí pro zahájení Služeb – datum a orientační časový interval zahájení Služeb sdělený Klientovi e-mailem před uzavřením Smlouvy
- Skončení úklidu – moment, kdy Pracovník dokončí Úklid a je připraven k předání. V pochybnostech se má za čas Skončení úklidu čas dvě hodiny po dolní hranici sjednaného časového rozmezí (např. rozmezí 14–15 → skončení 16:00)
2. Předmět vztahu mezi JRM ELECTRONICS a Klientem
2.1 Společnost se zavazuje poskytovat Služby dle VOP a Smlouvy a Klient je povinen zaplatit jejich Cenu.
3. Uzavření Smlouvy
3.1 Klient projeví zájem o Služby (dále "Poptávka") zejména odesláním objednávky přes webovou aplikaci Společnosti, e-mailem, telefonicky, WhatsApp, Messenger apod.
3.2 Společnost bez zbytečného odkladu Klienta kontaktuje a dohodne konkrétní podmínky provedení Služeb (primárně ve webové aplikaci).
3.3 Klient je povinen uvést pravdivé informace o výměře, stavu a bezpečnosti Předmětu úklidu a upozornit na prvky náchylné k poškození či rizikové okolnosti. Neuvede-li je písemně před zahájením Služby, nese odpovědnost za vzniklou škodu/újmu.
3.4 Klient prohlašuje, že se v místě Úklidu nenachází prvky, jejichž hodnota přesahuje polovinu limitu pojištění Společnosti.
3.5 Klient bezpečně uloží věci nenahraditelné, zvláštní obliby apod.
3.6 Smlouva je uzavřena, jakmile si Klient objedná Službu (osobně/online/telefonicky), strany specifikují Služby a Společnost zašle potvrzující e-mail.
3.7 Objednávky Služeb jsou závazné.
3.8 Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou (pravidelné Služby) nebo na dobu potřebnou k provedení Služeb (jednorázově).
3.9 Klient potvrzuje oprávnění Smlouvu uzavřít a seznámení s VOP.
4. Úklid, druhy a provedení
4.1 Pravidelný úklid
Zahrnuje: vysátí a setření podlah (kuchyně/pokoje/koupelna), čištění mikrovlnky (uvnitř), vynesení odpadků, čištění dřezu, mytí spotřebičů/lednice/trouby (zvenku), čištění ploch, prach, pavučiny do běžné výšky, ustlání postele, čištění vany/sprchového koutu/umyvadel, leštění zrcadel, umytí WC.
4.2 Generální úklid
Zahrnuje: odstranění vodního kamene/hloubkových nečistot (sprchová hlavice, kachličky, kuchyňské linky, kohoutky), vnitřní čištění mikrovlnky a lednice, mytí oken a žaluzií, mytí dveří.
4.3 Úklid společných prostor domu
Zahrnuje: setření podlah a schodů, vnitřků výtahů, otření klik.
4.4 Úklid komerčních prostor
Dle individuální dohody a potřeb Klienta; možno pravidelně i v režimu "noční úklid".
4.5 Neobvyklé znečištění
Ceny jsou nastaveny pro obvyklé znečištění; na neobvyklé/silné znečištění je Klient povinen předem upozornit. Neučiní-li tak, je Pracovník oprávněn Úklid ukončit a Klient uhradí plnou Cenu Úklidu.
4.6 Za neobvyklé/silné znečištění je Společnost oprávněna účtovat příplatek 30 % z Ceny Úklidu, případně úklid odmítnout/ukončit; Klient uhradí plnou Cenu Úklidu.
4.7 Pracovník se dostaví v dohodnutém místě a čase (resp. v časovém rozmezí dle čl. 7) a provede Službu.
4.8 Pracovník provádí Službu s přiměřenou opatrností a v přiměřeném čase.
4.9 Pracovník používá běžné úklidové prostředky a nástroje.
4.10 Povinnosti Klienta
Klient poskytne součinnost:
- zajistí přístup na místo poskytování Služeb
- umožní volný a bezpečný pohyb
- zpřístupní úklidové pomůcky (je-li dohodnuto), vodu/elektřinu/energie
- umožní využití výlevky
- poskytne instrukce k ukládání věcí
4.11 Neposkytne-li Klient součinnost ani po upozornění, může Pracovník Úklid ukončit; Klient uhradí plnou Cenu Úklidu.
4.12 Klient může dávat přiměřené pokyny a kontrolovat průběh.
4.13 Rozšiřovat rozsah služeb na místě Klient nemůže; zúžení je možné bez nároku na vrácení ceny neprovedené části.
4.14 Zjistí-li Klient chování ohrožující zdraví/majetek, je povinen bezodkladně zakročit.
4A. Provozní limity a výluky z úklidu
4A.1 Společnost neprovádí činnosti s rizikem poškození zdraví/majetku:
- práce nad 2,5 m bez odpovídajícího vybavení
- manipulaci s těžkými břemeny nad 20 kg/kus
- zásahy do elektroinstalace, plynu, vody
- čištění fasád, střech, komínů
- čištění biohazard (krev, výkaly)
- čištění plísní, azbestu, chemikálií
- čištění prostor zasažených škůdci
4A.2 Úklid stavebního/po-rekonstrukčního znečištění, po malování, po stěhování nebo po havárii je vždy "speciální úklid" s individuální cenou a rozsahem.
4A.3 Za skryté závady, křehké/volné povrchy (uvolněné spáry, nestabilní obklady, hranolky, staré laky apod.) Společnost neodpovídá, pokud na ně nebyla předem písemně upozorněna.
4A.4 Zvířata musí být po dobu úklidu zajištěna; Společnost nenese odpovědnost za jejich únik nebo újmu, pokud nebyla zajištěna.
4A.5 Citlivé povrchy (olejované dřevo, přírodní kámen, mramor, speciální nátěry) musí Klient předem označit a předat pokyny k údržbě; jinak se použijí standardní prostředky.
5. Doplňkové Služby
5.1 Umývání oken: běžné typy oken dle specifikace, do výšky 5 m.
5.2 Žehlení: žehlení/skládání vybraných čistých kusů; Klient upozorní na citlivé kusy, nepředá věci > 2 500 Kč ani věci zvláštní obliby; poskytne funkční žehličku a prkno.
5.3 Další specifické služby dle písemné dohody.
5.4 Doplňkové Služby jsou za příplatek (viz čl. 10).
6. Úklidové potřeby a vybavení
6.1 Cena běžných přípravků je v Ceně Úklidu.
6.2 Úklidové vybavení (mop, vysavač, kbelík aj.) lze poskytnout za příplatek dle Ceníku.
6A. Vlastní chemie a vybavení Klienta
6A.1 Požádá-li Klient o použití jeho prostředků či vybavení, nese odpovědnost za jejich vhodnost a bezpečnost; Společnost v takovém případě odpovědnost za škodu způsobenou vlastnostmi daných prostředků nevztahuje.
6A.2 Naopak při použití prostředků Společnosti ta volí co nejšetrnější dostupné postupy v rámci objednaného výkonu (včetně eko variant, jsou-li dostupné a vhodné).
7. Místo a čas poskytování Služeb
7.1 Klient v objednávce stanoví datum a preferovaný čas; Společnost potvrdí Časové rozmezí (orientační).
7.2 Společnost negarantuje zahájení/dokončení v přesný čas a může čas/trvání změnit před zahájením.
7.3 Služba bude poskytnuta na Klientem uvedené adrese; Klient je povinen uvést přesnou adresu a kontakty.
7.4 Klient předem písemně upozorní na hůře dostupná místa; vyžaduje-li úklid s vybavením, musí být možné zaparkovat v místě Úklidu.
7.5 Klient je před časovým rozmezím k dispozici na uvedených kontaktech.
7.6 Klient může před každým Úklidem stanovit priority. Nesdělí-li je, stanoví je Pracovník a Klient nemá právo reklamovat neprovedené části.
7.7 Neposkytne-li Klient přesné údaje/zajistí podmínky (vč. kontaktovatelnosti), je Společnost oprávněna Úklid ukončit; Klient uhradí plnou Cenu Úklidu.
7A. Nedostupnost místa a čekací doby
7A.1 Není-li v čase zahájení zajištěn přístup, účtuje se čekací doba dle Ceníku; po 30 minutách je Pracovník oprávněn odjet a Úklid je považován za zmařený ze strany Klienta (účtuje se 100 % ceny).
7A.2 Parkovné/vjezdy nezbytné k provedení Úklidu hradí Klient (nebo budou doúčtovány).
8. Úklid v nepřítomnosti Klienta
8.1 Společnost doporučuje přítomnost Klienta/pověřené osoby.
8.2 Na písemnou žádost může Úklid proběhnout bez přítomnosti Klienta; tím se Klient vzdává souvisejících práv vyžadujících přítomnost.
8.3 Nelze-li jinak zajistit vstup, může Klient na vlastní odpovědnost předat klíče/přístupové údaje (jedno vyhotovení, s ochranou proti kopírování).
9. Pravidelné poskytování Služeb
9.1 Lze uzavřít písemnou smlouvu o pravidelném poskytování; má přednost před Ceníkem/VOP v odchylných ujednáních.
9.2 V ostatním se použijí tyto VOP.
9.3 Podpisem smlouvy Klient potvrzuje seznámení s VOP.
10. Cena Služeb
10.1 Informace o Službách a cenách jsou na Internetových stránkách; platí po dobu zveřejnění.
10.2 Společnost může dohodnout individuální podmínky písemně; jinak platí VOP a Ceník.
10.3 Klient se před poskytnutím Služby seznámí s aktuálním Ceníkem.
10.4 Není-li cena v Ceníku, bude sdělena před poskytnutím Služby.
10.5 Cena Úklidu je sdělena v objednávce s ohledem na rozsah, charakter prostor, doplňky, členitost, vzdálenost.
10.6 Nutnost změny ceny (např. vyšší znečištění) oznámí Společnost před provedením; nesouhlasí-li Klient, Pracovník není povinen Službu provést; bez nároku na vrácení ceny objednané Služby.
10.7 Nad rámec Ceny Úklidu budou účtovány odsouhlasené Vícepráce (osobně/telefonicky/elektronicky).
10A. Indexace a změna cen
10A.1 U pravidelných služeb může Společnost 1× ročně upravit ceny o CPI (meziroční inflace ČSÚ), případně z důvodu prokazatelných změn vstupů (mzdy, PHM, materiál); změna bude oznámena min. 15 dnů před účinností.
10A.2 Změna Ceníku nemá vliv na již potvrzené jednorázové objednávky.
11. Platební podmínky
11.1 U jednorázových Služeb je cena splatná nejpozději do 3 dnů od provedení; obvykle v den Úklidu po převzetí.
11.2 U pravidelných Služeb dle smlouvy o pravidelném poskytování.
11.3 Závazek uhradit je splněn připsáním částky na účet JRM ELECTRONICS.
11.4 Při prodlení si Společnost vyhrazuje právo Služby pozastavit do úplného zaplacení; při opakovaném prodlení může poskytování ukončit.
11.5 Slevy musí být písemně potvrzeny oprávněnou osobou Společnosti; slevy nelze kombinovat.
11.6 Klient (ne-spotřebitel) se v prodlení zavazuje uhradit smluvní pokutu 0,5 % z dlužné částky za každý den prodlení; tím není dotčen nárok na náhradu škody.
11.7 Platba kartou přes platební bránu (např. ComGate): Klient postupuje dle pokynů brány. Cena je zaplacena připsáním částky na účet dle Smlouvy/VOP. Před použitím ComGate se Klient seznámí s jejími podmínkami; Společnost nenese odpovědnost za škodu způsobenou používáním této brány.
11A. Zálohy a záruční retenční platba
11A.1 U speciálních/rozsáhlejších úklidů může Společnost požadovat zálohu do výše 50 % ceny.
11A.2 Neuhrazení zálohy = právo neprovést Službu bez náhrady.
12. Pravidla poskytování Služeb
12.1 Společnost poskytuje Služby dle svých standardů a zvolených metod/technik.
12.2 Pracovník může sdělit stanovisko k vhodnosti postupu; provedení na výslovnou žádost Klienta po upozornění na rizika je na odpovědnost Klienta.
12.3 Společnost volí Pracovníka/Pracovníky a může je změnit kdykoli před poskytnutím.
12.4 Na žádost se Společnost pokusí zajistit shodného Pracovníka, negarantuje to.
12.5 Osoba Pracovníka není důvodem reklamace.
12A. SLA a kvalita (pro B2B)
12A.1 U smluv s pravidelným plněním lze dohodnout SLA (časové okno, dochvilnost, rozsah, reporting, KPI).
12A.2 Nesplnění SLA zakládá přiměřenou slevu nebo nápravný výkon; vždy po předchozí písemné reklamaci a poskytnutí součinnosti.
13. Povinnosti Klienta
13.1 Klient poskytuje součinnost a sděluje podstatné skutečnosti.
13.2 Deklaruje-li vlastní pomůcky/vybavení, zajistí jejich čistotu, funkčnost a bezpečnost; Společnost neodpovídá za škody způsobené jejich použitím ani na těchto pomůckách.
13.3 Klient jedná dle VOP, provozního řádu objektu, pravidel Společnosti zveřejněných na webu, individuálních ujednání a odborných pokynů Pracovníka; porušení může vést k okamžitému ukončení Služby bez náhrady.
13A. Bezpečnost a mlčenlivost
13A.1 Společnost a její pracovníci jsou vázáni mlčenlivostí o skutečnostech zjištěných u Klienta; to neplatí v rozsahu zákonných povinností (např. vůči orgánům veřejné moci).
13A.2 Při úklidech v kancelářích Klient zajistí uzamčení dokumentů/dat nosičů; Společnost neručí za ztrátu dat či dokumentů z důvodu jejich nezajištění.
13A.3 Předání klíčů/karet/kódů se potvrzuje předávacím protokolem; v případě ztráty Společnost hradí prokazatelně nutnou výměnu v přiměřeném rozsahu (do limitu pojištění).
14. Odpovědnost za vady a reklamace
14.1 Společnost odpovídá za vady dle práva ČR.
14.2 Vadou je např. jiné množství/jakost než ujednáno.
14.3 Vady je třeba namítnout v průběhu Úklidu; není-li to možné, pak bezprostředně po Skončení úklidu, nejpozději do 48 hodin, písemně (e-mailem) s fotodokumentací.
14.4 Je-li to možné, Pracovník vadu ihned odstraní; jinak se postupuje dle reklamačního řízení.
14A. Důkazní prostředky
14A.1 Za účelem kontroly kvality může Společnost pořizovat fotodokumentaci "před/po" povrchů; snímky nezachycují osobní data a slouží výhradně k vyřízení reklamací a zlepšení služeb. (Na přání lze nastavit režim "jen na výslovný souhlas".)
15. Odstoupení od Smlouvy
15.1 Klient může odstoupit do okamžiku dostavení se Pracovníka na místo Úklidu. Odstoupí-li v 48 hodinách před počátkem časového rozmezí, uhradí 50 % Ceny Úklidu; v 12 hodinách a méně uhradí 100 %.
15.2 Klient výslovně žádá o poskytnutí Služeb i ve lhůtě pro odstoupení (14 dnů).
15.3 Odstoupení musí prokazatelně dojít Společnosti; jinak Klient uhradí plnou cenu.
15.4 Společnost může odstoupit kdykoli do zahájení Úklidu; pokusí se dohodnout náhradní termín.
15.5 Odstoupit nelze, pokud se Pracovník již dostavil nebo Úklid začal.
15A. Vyšší moc
15A.1 Strany neodpovídají za prodlení způsobené vyšší mocí (např. živelní události, epidemie, výpadky sítí, stávky, uzávěry komunikací). Lhůty se přiměřeně prodlužují; každá strana minimalizuje dopady a informuje druhou bez zbytečného odkladu.
16. Odpovědnost za škodu
16.1 Společnost odpovídá Klientovi za škodu na jeho majetku vzniklou jednáním Pracovníků v souvislosti s plněním Smlouvy dle platných právních předpisů.
16.2 Pro případ vzniku škody je Společnost pojištěna do výše 5 000 000 Kč. Klient prohlašuje, že nepředpokládá, že by během Úklidu mohla vzniknout škoda tuto částku převyšující.
16.3 V případě zjištění jakékoli škody je Klient povinen Společnost neprodleně, nejpozději do 48 hodin od Skončení úklidu, písemně informovat a tvrzení doložit (např. fotografiemi "před/po").
16.4 Na oznámení učiněná v rozporu s bodem 16.3 nemusí být brán zřetel.
16.5 Škoda bude primárně nahrazena uvedením v předešlý stav, případně úhradou v rámci pojistného plnění.
16.6 Klient poskytne Společnosti a pojišťovně potřebnou součinnost.
16A. Omezení odpovědnosti
16A.1 Odpovědnost Společnosti je omezena na přímou škodu prokazatelně způsobenou porušením povinnosti, maximálně do výše pojistného limitu dle čl. 16.2; uvedená výše je celkovým limitem na jednu škodní událost.
16A.2 Vylučují se:
- ušlý zisk
- následné a nepřímé škody
- škody způsobené opotřebením
- staré či skryté poškození
- škody na věcech zvláštní obliby/nenahraditelných, nebyly-li výslovně a předem písemně oznámeny a převzaty do péče
17. Vouchery
17.1 Vouchery je nutné uplatnit při uzavření Smlouvy o poskytování Služeb. Na později (dodatečně) předložené Vouchery nebude brán zřetel.
17A. Zákaz přetahování pracovníků (anti-poaching)
17A.1 Klient se zavazuje, že po dobu trvání smluvního vztahu a 12 měsíců po jeho skončení neuzavře přímo ani nepřímo pracovněprávní či obdobný vztah s osobou, kterou mu Společnost k poskytování Služeb přidělila.
17A.2 Porušení = smluvní pokuta 50 000 Kč za každého pracovníka + náhrada škody.
18. Zpracování osobních údajů (GDPR)
18.1 Právním titulem zpracování je zejména plnění Smlouvy (čl. 6/1/b GDPR) a oprávněný zájem Společnosti (čl. 6/1/f GDPR).
18.2 Podrobnosti k ochraně osobních údajů jsou uvedeny v sekci "GDPR" na Internetových stránkách Společnosti.
19. Komunikace s Klientem a doručování
19.1 Komunikace probíhá zejména e-mailem uvedeným v objednávce.
19.2 Právně účinná sdělení Klienta vůči Společnosti musí být písemná (e-mailem nebo poštou), není-li stanoveno jinak.
19.3 Za doručené se považuje třetí den po odeslání (e-mail/pošta).
19.4 Klient poskytne platné a aktuální kontaktní údaje a změny neprodleně oznámí.
19A. Elektronická komunikace a datová schránka
19A.1 Strany si mohou doručovat i prostřednictvím datové schránky; u Společnosti [doplnit ID DS].
19A.2 Běžná provozní komunikace může probíhat elektronicky (e-mail, klientská zóna); právní účinky viz čl. 19.
20. Vyřizování stížností
20.1 Nebude-li Klient spokojen s chováním Pracovníka, může to kdykoli oznámit Společnosti; ta podnět posoudí a přijme přiměřená opatření.
21. Informace pro spotřebitele
21.1 Spotřebitel je fyzická osoba uzavírající Smlouvu mimo podnikání.
21.2 Při uzavření na dálku má spotřebitel právo odstoupit bez udání důvodu do 14 dnů od uzavření Smlouvy; při uzavření na provozovně se postupuje dle občanského zákoníku.
21.3 Klient souhlasí s poskytnutím Služeb ve lhůtě pro odstoupení; nelze odstoupit, pokud se Pracovník dostavil nebo Úklid začal.
21.4 Spory se Společnost snaží řešit smírně; mimosoudní řešení: Česká obchodní inspekce (adr.coi.cz, podatelna: coi.cz/podatelna/).
21A. ADR a dozor (zpřesnění)
21A.1 Dozor nad ochranou spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce (coi.cz). Dozor nad službami úklidu v oblasti BOZP provádí příslušné orgány státní správy.
21A.2 Dozor nad ochranou osobních údajů: ÚOOÚ (uoou.cz).
22. Závaznost VOP
22.1 VOP jsou k dispozici na Internetových stránkách Společnosti a zasílány e-mailem při prvním uzavření Smlouvy.
22.2 Klient potvrzuje, že se před poskytnutím Služby seznámil se zněním VOP a souhlasí s ním.
22.3 U pravidelných Služeb byly VOP předloženy a připojeny ke smlouvě.
22A. Převod práv a započtení
22A.1 Klient není oprávněn postoupit Smlouvu ani její část bez písemného souhlasu Společnosti.
22A.2 Klient není oprávněn jednostranně započíst své pohledávky, není-li to zákonem výslovně umožněno; právo Společnosti na započtení tím není dotčeno.
23. Závěrečná ustanovení
23.1 Vztahy se řídí právem České republiky; u mezinárodního prvku si strany volí právo ČR (nejsou dotčena práva spotřebitele).
23.2 Společnost je oprávněna VOP jednostranně měnit/doplňovat.
23.3 Změnu oznámí zveřejněním na Internetových stránkách a stávajícím Klientům při domluvě dalšího Úklidu s upozorněním na aktualizaci; uzavřením Smlouvy Klient souhlasí s účinným zněním. U pravidelných Služeb zašle nové VOP e-mailem; Klient může změnu písemně odmítnout do 1 měsíce, jinak se má za souhlas; při odmítnutí může Společnost smlouvu vypovědět.
23A. Jazyk a precedence verzí
23A.1 VOP mohou být vyhotoveny v více jazykových verzích; rozhodná je česká verze. Při rozporu má přednost VOP oproti marketingovým materiálům/webu.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem zveřejnění na webových stránkách Společnosti.